Ford Puma
– powrót legendy w nowym wydaniu

Ford Puma stał się crossoverem. Wyróżnia się atrakcyjną stylistyką, najpojemniejszym bagażnikiem w swojej klasie oraz wydajnym hybrydowym układem napędowym typu Mild-Hybrid. To idealny samochód na nasze czasy.

Ford zaprezentował zupełnie nowy model Puma – kompaktowego crossovera zainspirowanego stylem pojazdów SUV, łączącego oszałamiający wygląd zewnętrzny, największą w swojej klasie pojemność bagażnika oraz 48-woltowy, miękki hybrydowy układ napędowy.

To przyszłość samochodów biznesowych. Aut o najlepszym współczynniku Total Cost of Ownership, jednocześnie wyposażone we wszystkie elementy, z których słynie marka Ford.

Nowy Ford Puma dołącza do rozrastającej się europejskiej gamy SUV-ów i crossoverów zainspirowanych autami klasy SUV, którą tworzą takie modele, jak m.in. Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge, oraz nowy Explorer Plug-In Hybrid. Pojazdy klasy SUV stanowią teraz ponad 1/5 samochodów marki Ford sprzedanych w Europie, a ich sprzedaż wzrosła w 2018 roku o ponad 19%.

Wzornictwo oznacza funkcjonalność
Wyraziste linie poprowadzono wzdłuż całego nadwozia, gdzie silnie zaakcentowane wnęki kół mają podkreślać usportowiony charakter Pumy. Wyrazistą stylizację przedniej części nadwozia podkreślają dopracowane reflektory w kształcie kanoe, które umieszczono wysoko, tuż nad diodowymi światłami przeciwmgłowymi osadzonymi przy otworach wlotowych zderzaka.
Nowy crossover debiutuje na rynku w wyrazistych odmianach, takich jak usportowiona wersja ST-Line czy stylowa Titanium.

Zorientowana na osiągi, wersja ST-Line oferowana jest ze standardowymi felgami 18-calowymi lub opcjonalnymi obręczami 19-calowymi z czarnego aluminium oraz ze sportowo zestrojonym zawieszeniem, w którego skład wchodzą zmodyfikowane sprężyny oraz amortyzatory.

Paleta kolorów nadwozia to aż 10 wariantów.

Puma oferuje największą w klasie pojemność bagażnika o wartości 456 litrów. Po złożeniu tylnych foteli, praktyczny przedział bagażowy może z powodzeniem pomieścić bagaż o wymiarach 112 x 97 x 43 cm (dł. x szer. x wys.).

W bagażniku użytkownik znajdzie również 80-litrowy schowek MegaBox. Podłogę można ustawić w jednym z trzech położeń:

 

Nowoczesny i niezawodny napęd
Na początku tego roku Ford poinformował, że każdy model, poczynając od całkowicie nowego Focusa otrzyma swoją zelektryfikowaną wersję. Klienci Pumy będą jednymi z pierwszych, którzy skorzystają z miękkiej hybrydy.

Technologia napędowa EcoBoost Hybrid wspomaga benzynową jednostkę 1.0 EcoBoost przy pomocy zintegrowanego, napędzanego paskiem urządzenia BISG, które łączy w sobie funkcję rozrusznika i generatora.

Inteligentny, samoregulujący się system miękkiej hybrydy nieustannie monitoruje sposób eksploatacji pojazdu, aby określić, kiedy i jak intensywnie ładować akumulator. Pozwala to uzyskać wymierne korzyści i wykorzystywać przechowywaną w akumulatorze energię zgodnie z jednym z dwóch planów działania.

Ponadto klienci mogą wybierać wśród zaawansowanych benzynowych jednostek napędowych EcoBoost oraz wysokoprężnych silników EcoBlue, które standardowo wyposażane są w system Auto Start-Stop.

Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i mocy 125 KM gwarantuje emisję CO2 od 131 g/km i zużycie paliwa wynoszące 5,8 l/100 km. Litrowe silniki EcoBoost i EcoBoost Hybrid, pracujące pod maskami modelu Puma, wyposażone są w pierwszy w branży, system dezaktywacji cylindra dla silnika trzycylindrowego, co zapewnia dodatkowe oszczędności.  

Puma – znak nowoczesności
Dzięki systemowi 12 czujników ultradźwiękowych, 3 radarów oraz 2 kamer, rozmieszczonych dookoła karoserii samochodu, nowa Puma może zaoferować bogaty pakiet technologii i systemów Ford Co-Pilot 360, które zapewniają ochronę i wspomogą kierowcę.  Dostępny z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów jest także adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu.

Stop & Go pozwala adaptacyjnemu tempomatowi (ACC) doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu wymagającym zatrzymywania się i ruszania. To znaczne ułatwienie, jeżeli samochód będzie pracował w ruchu miejskim.  
W razie wypadku, system hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne zastosowanie umiarkowanego ciśnienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia.

 

Wygoda kierowcy
Wnętrze Forda Pumy zawiera także wiele innowacyjnych rozwiązań. Debiutujące w tym segmencie przednie fotele z funkcją masażu lędźwiowego. Zależnie od wybranej wersji wyposażenia, przednie i tylne fotele Forda Pumy mogą posiadać zdejmowane pokrowce, które można prać i tym samym utrzymywać wnętrze w idealnym stanie.

Możemy także wybrać pełnowymiarowe, otwierane panoramiczne okno dachowe, które wykonano z hartowanego i przyciemnianego szkła, składa się z dwóch paneli zajmujących niemal całą szerokość dachu.

Takie rozwiązania, jak zintegrowana bezprzewodowa ładowarka do smartfonów pozwalają łatwiej sprostać codziennym wyzwaniom życia zawodowego. Żadne z dwóch gniazd USB nie musi teraz być zajęte przez kabel do tradycyjnego ładowania, bowiem bezprzewodową ładowarkę umieszczono tuż pod panelem instrumentów. Urządzenie to potrafi wykryć kompatybilny sprzęt elektroniczny i samoczynnie zainicjować procedurę ładowania.

System FordPass Connect z modemem pokładowym sprawia, że nowy Ford Puma staje się mobilnym punktem dostępowym Wi-Fi, gwarantującym łączność bezprzewodową nawet dla 10 urządzeń. Dzięki aplikacji mobilnej FordPass, system oferuje szereg wygodnych usług, takich jak funkcja lokalizacji pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, konieczności wymiany oleju, itd…

Wszystkie te elementy sprawiają, że Puma jest nie tylko idealnym narzędziem biznesowym, ale także komfortowym miejscem do pracy dla firmowych kierowców.


Drukuj Powrót